Det verkar som om vår jubileumsrea har fått en oväntad stor effekt. Det var betydligt färre stamkunder inne förra veckan, vilket iofs kan bero lite på vädret som var tråkigt höstregn. Lite intressant ändå och får mig att undra hur många veckor jag borde beräkna reans effekt på. Om jag inte borde slå ihop veckan innan med två eller tre veckor efter. Vad är rimligt måntro?
Allmänt sett så börs ju reor egentligen göras av två anledningar, likvidera hyllvärmare och dra in nytt folk till butiken. Fast det kräver nog att vi gör bättre reklam än det vi gjorde. Att bara vara på diskussionsforum och andra gratissaker räcker inte riktigt tror jag. Måste börja lägga pengar också på reklam. Fast smart, för det går inte att komma ifrån att det mesta av de pengar som vi har lagt ut på annonser har vi inte fått igen.
Nåja, lite bra har det varit att med den lugna veckan, Håkan och jag har haft möjlighet att komma framåt med det stora projektet. Snart är det dags för andra personer att titta på vad vi gjort.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar